به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ امیرحسین آزاد دوار معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: چالشها و مشکلات اجرایی پروژه در بعضی از جلسات و بعضاً در بازدیدها قابل مشاهده بود، که همگی مورد رصد قرار گرفت و دستورالعملهای لازم برای حلوفصل مسائل و موضوعات صادر شد.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: قلعه نو در بزرگراه ری – ورامین واقع شده و هدف از ایجاد کمربندی برای تردد آسان و راحت وسایل نقلیه عبوری از این مسیر است که ۳۰ درصد پیشرفت مطالعاتی داشته و از محل اعتبارات شهرستانی تامین میشود.
آزاد دوار گفت: عملیات اجرایی کمربندی پروژه قلعه نو در دو فاز بخش تملک و بخش اجرا در جریان است که پس از تملک و آزادسازی مسیر عملیات اجرا هم در جسم راه و هم حریم راه میبایست به پایان برسد.
وی در ادامه گفت: از پنج ماه قبل و پس از تملک و آزادسازی ۵۰۰ متر از مسیر عملیات اجرایی ظرف دو ماه اعم از جسم راه و حریم راه و همچنین اقداماتی از جمله کانال کشی و ابنیه در این مسیر اجرا شد.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان گفت: عملیات آزادسازی و تملک یک کار ترکیبی مابین اداره کل راه و شهرسازی، فرمانداری ری و رئیس دادگاه منطقه است که در واقع سرفصل کاری دستگاههای مرتبط به جهت آزادسازی مسیر است که متاسفانه تاکنون به سرانجام نرسیده لذا ما این آمادگی را داریم جهت سرعت بخشی پروژه به اندازه آزادسازی مسیر عملیات اجرایی راهسازی انجام شده و چنانچه تسریع در عملیات اجرا مشاهده نشده به دلیل عدم آزاد سازیها بوده است.